Thursday, May 07, 2009

Ye yeah.. Mak Lang kahwin: perjalanan balik ke Taiping

Bulan Mei menjelma. Seperti yang telah tercatat dalam kalendar, perjalanan pulang naik ke negeri Perak dilakukan (lagi sedap kalau sebut turun ke Perak.Tapi tak munsabah lak bunyinya sebab travel dari jb naik ke kl, pastu naik ke Taiping). Balik sebab nak meraikan Mak Lang membina masjid.

Seperti biasa, mesti transit di KL. Lagipun, atuk dan nenek Amin pun nak ikut sama-sama memeriahkan majlis. Kali ini, Pak Ngah join sekali. Ok juga, konvoi 2 kereta.

Abah Amin dengan Pak Ngah dan Mak Ngah sekereta (plus barang-barang yang macam-macam di dalam bonet dan di tempat duduk belakang). Kali ini Amin dengan uminya join kereta atuk.

Bukan main lagi tayang kaki nak tunjukkan kasut baru. Budak baru 'dapat kaki' macam ni lah.


Kali ini atuk ikut kereta Abah amin lak. La ni kat highway right before lencong masuk ke Slim River. Sesak teruk kat highway, lagi slow dari ikut jalan lama. Masa nak masuk tol pun sesak giler. Nasiblah dah ada kat touch n go. Kalau tak lagi le membazir masa nak bayar tol.


Fuyoo... hensem tak saya??
Amin bergaya dengan spek oren Kakak Imahnyer..



Alamak, mengamuk lak si Amin nih. Ye lah, tension betul dia kena duduk kat baby carseat lama-lama. Panas pula tu (even atuk dah buka aircond kuat-kuat).


Oleh kerana kesesakan yang teruk di highway, tak ada mood lak nak ambil gambar sepanjang perjalanan. Tapi gambar di atas ni selepas keluar semula ke highway dari Gopeng. Haikkk.. laju jer sumer kereta. Tak sesak pun highway tang sini..


Ni kat pekan Bidor. Pun jam sebab biasalah, masuk pekan lama jalan bukannya lebar sangat.

Masjid di Tapah.



Haaa... ni dia hospital Tapah. Tapi kalau tanya sebelah mana, memang tak perasan. Tu lah, tak memandu mana nak ingat kat mana lah tempat tu.

0 Comments: