Friday, July 10, 2009

Blog, oh... blog!!

Errrgh...

Sabar, jo... sabar.

Sebelum ini tak dapat melayari laman sosial seperti facebook dan friendster dari tempat kerja, faham lah. Laman sebegini selalunya menjadi tempat staf menghabiskan masa berhubung dengan member-member yang bersepah merata tempat selain 'kerja-kerja sampingan' (baca: Lil Green Patch, Mafia Wars etc.). Selain itu tempat sebegini juga lah yang senang merebakkan virus/trojan dan seangkatan dengannya. Haha.. memang tak produktif betul kakitangan kerajaan seorang ni.

Sebagai ganti, aktiviti berblogging yang telah lama terkubur mula kembali aktif. Ye la, tak dapat buka FB, boleh juga feed dari blog masuk FB. Sekurang-kurangnya member kat FB adalah mendapa khabar berita. Jadinya, bila ada kelapangan masa, blog pun dimuatkan dengan cerita ceriti walaupun hakikatnya telah lama berlaku, masih belum lapuk untuk dikongsi bersama.

Tapi sepanjang minggu ini bila cuba buka laman blog, dah kena sekat. Waaaa... kritikal otak dibuatnya. Sebenarnya bukan tak boleh buat kat rumah, tapi bila nak dapat feeling, mula la si kecik datang tolong (tolong taip ntahapantah). Lepas tu, broadband modem lak selalu dalam simpanan hubby, orang yang ultra-perlukan-sesangat-guna internet berbanding diri sendiri. So, kalau dia dah seminggu kena outstation... mati kutu la dibuatnya. Nak ambil second modem, rasa membazir la pula sebab gerenti jarang nak online selalu. Zaman meleset ni tak elok la nak membazir yang tak perlu (tapi beli kasut dua pasang tak membazir pe, buat pergi kerja pun, bukannya simpan dalam kotak jer).

Nampaknya, kali ini memang kena cari masa yang sesuai untuk berblogging bila di rumah. Ntah entah, baru je buka pc, mata pong terlelap terus!!

0 Comments: