Thursday, July 23, 2009

Jamuan yang meriah

Pertama kali meraikan staf di unit sendiri yang akan bersara (setakat ini selalunya bertukar ke tempat lain), jadinya satu jamuan diadakan. Haa... kali ini memang tak join dalam bab-bab menu makanan, jadi sebagai ganti, kena lah jadi MC acara. Ye la.. tak sempat nak menyumbangkan dessert jadi offer diri menjadi juruacara majlis.Pelik lagi musykil sebab bila tiba harinya, tak sangka-sangka menjadi meriah sungguh suasana dibuatnya. Siap rasa macam buat open-house sempena lebaran (padahal time raya tak lah se'grand' macam ini). Sampai ada terdengar suara di belakang sana:'kalau kita bersara nak sambutan macam ni juga lah!'Bab makanan memang meriah. Apa kata layan dulu gambar dibawah ini...
 Majlis kali ini siap ada banner you!
Meja siap ada bunga hiasan lagi...Nak tau ke kek ni buat apa??Kek ni telah diplankan untuk dipotong oleh staf yang dirai selepas menerima hadiah persaraan. Err.. hadiahnyer tak sempat nak di'snap' dan upload. Sebab masa tu semua tgh dok sibuk kesat airmata.. Baik yang dirai, mahupun yang meraikan sekali. Huhuhu..
Inilah barisan hidangan yang cantik disusun ala-ala rumah 'open-house'. Memang grand dibandingkan dengan jamuan yang selalu diadakan sebelum ini.Haa... ni dia main course utama hari ni. Mee kari spesial homemade punya. By request oleh bos. Nyum-nyum..

Bahagian yang direserved untuk mee kari & aksesorinya.Kek coklat siap dgn fresh strawberries. Staf yang menyumbangkan kek ini dan kek utk dipotong tu sebenarnya MC pada hari jamuan. Tapi disebabkan nak meraikan staf yang bersara ni, sanggup datang ke tempat kerja pada hari tersebut. Alamak... terharu dibuatnya..Kek dan buah-buahan yang disediakan untuk semua.Buah kiwi, oren dan anggur..Haa.. popia limited edition. Sekejap gak dah licin.Kek coklat, popia dan chicken sandwiches.Sandwich disponsor oleh teman sekerja. Ada dua jenis, satu chicken sandwich, lagi satu egg sandwich. Mana satu pun tak tau, sebab dah lumpsum  terus dalam tray.Sandwich ni hasil 'kerahan tenaga' student yang tengah praktikal di tempat kerja. Dikerahkan lah dulu tenaga, barulah boleh join sama-sama menjamu selera..Ha.. ni puding hasil air tangan bos. Ni pun sumbangan bos. La ni bila jamuan start, dok statik kat area ni jer. Takut habis (saya ni gemar dessert macam ni).Memang sedap dan memang puas pulun dessert nih! Bila nak makan mee kari, dah penuh lak perut dengan puding tuh. Waaa.... memang betul-betul makan sakan lah hari tu. Cuma yang tak cukup sate je, tu pun tempah sket. Nasib dapat rasa gaks. 


Puas... puas makan!! (dan jarum penimbang berat pun semakin ke arah kanan...)

0 Comments: